Comhem tar på sig ansvaret för bredbandsproblemen

Efter flera kontakter och samtal har nu Comhem meddelat att man tar på sig ansvaret för de problem som företagets kunder i området haft med bredbandsanslutningen. Det är felaktig utrustning hos Comhem som ligger bakom.

De trasiga delarna byts ut under vecka 38 och därefter lovar man att bredbandet ska fungera som det ska i fortsättningen, dvs det ska inte förekomma avbrott annat än vid service.

Jag har meddelat att vi tycker det är på sin plats att Comhem erbjuder de drabbade kunderna kompensation för de problem som företaget tagit på sig ansvaret för. Den person jag pratade med har lovat att ta upp detta efter att Comhem självt försökt utreda hur lång tid tillbaka de kan härleda problemen till den felaktiga utrustningen.

Därför är det viktigt att så många som möjligt så snart som möjligt hör av sig till mig med info om hur länge man upplevt avbrott och andra problem med Comhems bredband så att jag kan argumentera och förhandla med dem på ett bra sätt.

Det går bra att skicka pm till mig via Facebook Messenger eller maila på erik.j.nyberg snabel-a hotmail.com.

En ny kontakt mellan mig och Comhem är planerad fredag den 18 september och då kommer mer information här och via Perssonskas facebooksida, ”Grannsamverkan Perssonska”.

Bredbandsgruppen
genom Erik Nyberg