Efter veckor av undersökande är nu både Comhem och Servanet relativt nöjda med bredbandsituationen i områdets nät. Tyvärr delas inte den känslan av många av oss kunder som fortfarande upplever olika grader av störningar på bredband och TV.
Jag har fått flera önskemål om att kunna få bredbandsproblemen undersökta av en tekniker från Comhem vid ett hembesök där man kan få ställa frågor och få förklaringar utifrån sin egen situation. Önskemålet har nu hörsammats och företaget erbjuder därför alla sina bredbandskunder i föreningen möjlighet till teknikerbesök, och det med början redan kommande vecka, 49.
Vill du att en tekniker från Comhem kommer hem till dig så hör du av dig till mig, Erik Nyberg på Triangelvägen 65, på telefon eller via Perssonskas facebooksida senast måndag 30 november kl. 13.00. Därefter vidarebefordrar jag ert namn och kontaktuppgifter till företaget som kommer höra av sig och bestämma en tid som passar för båda parter.
Prata gärna med era grannar som kanske inte kollar hemsidan eller Facebooksidan så ofta och be dem kontakta mig om de är intresserade. Det här är förhoppningsvis en bra möjlighet för oss alla att få problemen utredda och förklarade en gång för alla, oavsett om man tänker fortsätta som Comhemkund eller inte.
I ersättningsfrågan fortsätter jag att driva på och hålla kontakten med Comhem, men det känns som att fokus just nu får ligga på de praktiska lösningarna, om det finns några, så tar vi det andra sen.
Trevlig helg
/Erik Nyberg